Pages

Labels

Tuesday, October 6, 2009

Lagi Sahabatku ke Mesir...

Keadaan pagi yang agak mengantok, aku paksa diri ini untuk bangun bersiap untuk menuju ke detinasi yang dirancang sebelum. Aku lihat sahabat lain seronok menyambung 'perjuangan' mereka diatas katil. Risau aku takut-takut apa yang dirancang semalam menjadi angan-angan indah yang tidak dapat dilaksanakan. Alhamdulillah, 'Plan Tindakan' kami berjalan lancar selepas itu..

Misi kami pada kali ini ialah untuk menuju ke KLIA menghantar sahabat sebilik kami, Fathi yang pergi untuk menyambung pelajarannya ke Mesir. Alhamdulillah cita-citanya dimakbulkan Alllah. Kami semua turut bersyukur diatas pemergiannya ke Bumi Mesir itu...

Bertolaknya kami dari Nilai lebih kurang 8.30 pagi. Banyak masalah yang perlu diselesaikan sebelum perjalanan kami ini. Alhamdulillah Allah permudahkan dan menetapkan untuk kami berangkat ke KLIA dengan menaiki 3 buah kereta.. Kereta yang aku naik sampai paling aawal sekali, mungkin kerana pemandunya yang cukup berpengalaman dan sering kali berulang-alik ke KLIA menjadikan perjalanan kami mudah.

Sesampainya disana kami bersalaman dengan si Fathi ni, moga-moga dapat mengubat rindu sepanjang ketiadaannya nanti. Tidak lupa juga pesanan untuknya moga-mnoga terpahat dalam ingatannya beberapa perkara. Mungkin bagi orang lain kenapa perlu beria-ia perlu mengiringi sahabat yang akan pergi jauh....?? Kalau bagi aku, kehadiran orang yang kita sayang ini insyaAllah dalam memberi suntikan semangat dalam perjalanan mereka untuk meneruskan perjuangan mereka di bumi orang.

Jadi, kalau boleh aku taknak ketinggalan untuk menghantar sahabat-sahabat. Pernah juga aku menyimpan hasrat yang kuat dulu untuk terbang ke negara orang menuntut ilmu, dan sekarang pun masih lagi tersimpan cita-cita itu. Moga Allah perkenankan harapanku itu.. hari ini aku hantar orang, boleh jadi lain hari orang lain pulak yang hantar aku... :)

Inilah sebahagian ahli bilik yang berada di KLIA. Ada sebahagian lagi yang nak datang tapi terpaksa menduduki exam.

Selain Fathi, sempat juga aku berjumpa dengan rakan sekelasku sepanjang berada di Nilai ni, Zikri. Zikri pun terbang ke Mesir bersama Fathi.

dari kiri: Asyraf, Zikri, Aku

Tapi yang lagi mengejutkan bila bertemu dengan senior aku dulu di PJ. Aku panggil die Shah.. tak tau name betul die.. hehe... Senior la kejap.. sempat la aku berkenalan dengannya di PJ dulu. Die pun menyambung pengajiannya ke Mesir. Tapi dalam bidang sains la...


Sempat jap bergambar walaupun dia ni dah lambat. Ntah pergi mana ntah tadi... jadi kalut jap. Aku ngan Hadi sempat la tangkap dia nak amek gambar..

Terima kasih kepada yang sudi teman dan menumpangkan aku ke KLIA ni.. dan kepada sahabat-sahabat yang telah berlepas ke Mesir, besar harapan aku untuk menyaksikan kamu semua berjaya mencapai cita-cita dan mendapat redha Allah..

salam juang...

p/s: Sesudah flight ke Mesir berlepas, tiba pula pelajar-pelajar yang akan ke Madinah. Nantikan ceritanya.. :)

1 comments:

hadisyafiq said...
This comment has been removed by the author.