Pages

Labels

Wednesday, October 7, 2009

Rehlah Mahabbah

Pada 5 oktober yang lepas kami ahli bilik b2-3-7 telah pergi ke KLIA untuk menghantar sabahat kami Ustaz Fathi terbang ke Mesir.. Saya sudah pun menceritakan kisah kami itu pada post yang sebelum ini. Niatnya nak sambung cerita tentang sahabat saya yang terbang ke Madinah pada sebalah petangnya, tapi saya rase macam nak tangguh kejap cerita tu sebab sedang menanti gambar daripada sahabat saya... tak best la takde gambar..

***********

Saya bersama 4 orang sahabat saya mengambil keputusan untuk pulang menaiki bas dari KLIA. Saya bersama Fattah, Izhan Salam dan Adib. KAmi bertolak pulang dari KLIA lebih kurang jam 1 petang. Dek kerana terlalu letih, kami pun mengambil peluang melelapkan mata didalam perjalanan kami ke Nilai. Sesampainya kami di Nilai, kami terus mendapatkan tiket Komuter ke Seremban..

Ya.. Kumpulan pertama sudah pun berlepas. Mereka ialah Adham, Firdaus, Faiz MZ, Zaid, Aizzat dan Syahir. Sampai di Seremban kami solat sebentar dan menuju pula ke termminal one untuk mendapatkan suatu barang yang menjadi idamanku dua tiga hari ini. Dikesempatan yang ada Izhan juga turut membeli satu lagi telefon bimbit...

Aku ngan Adib berjalan ditingkat atas mencari barangan yang diimpikan itu. Akhirnya MP3 player 2GB berjenama Sony dengan harga RM159 (tanpa diskaun) telah menawan hati kami berdua. Sudah memikir panjang, kami pun menyunting MP3 player tersebut sebagai teman menghilangkan bosan.. hehe..

Team pertama yang bertolak awal sudah menunggu kami di Seremban Parade... setelah selesai urusan kami di terminal one kami terus menuju ke Seremban Parade dan terus solat asar. Selesainya solat asar kami naik lagi ke tingkat atas... ooo rupanya tingkat itu ialah pusat bowling... hehe jadi kami pun sempat bermain satu game

Perlawanan yang sengit diantara pemuda ini akhirnya berakhir dengan keputusan ;

1- Izhan : 160
2-Syahir: 144
3-Fattah :120++
4-Salam: tak ingat
5-Adib :40++

Selesai main..

Mungkin kerana kepenatan aku mendapat point yang sedikit berkurang (hehe.. sebelum ni lagi teruk.. nasib je tu)


Adib bergambar berhampiran dengan longkangnya..:)

Selesai kami bermain bowling kami bertemu dengan kumpulan pertama tadi yang juga baru selesai menunaikan solat asar. Kami pulang beramai-ramai menuju ke UIA Nilai menghabiskan sia-sia belajar sebelum cuti berlangsung.. Sampainya kami pada waktu petang hampir waktu Maghrib...

Perjalanan kali ini memang agak memenatkan... tapi sudah lumrah kehidupan ini, keseronokan mesti dibayar dengan keletihan. Andaikata kita tidak sanggup untuk mengorbankan diri maka kita tidak akan mengecapi keseronokan yang diangan-angankan itu...

Wallahu'alam

1 comments:

hadisyafiq said...

1.apsal dlm kump pertama tu xde nama aku? sdeh tol..
2.aku jmpe mp3 sony cam ko bli tu kt kdai gmbar area ktm nilai dgn hrga rm139 je,mst nyesal ko bli jauh2,haha