Pages

Labels

Thursday, October 15, 2009

Salam Juang ke Madinah

Salam'alaikum.....

Sambung cerita yang tertangguh pada 5 oktober yang lepas...

Selepas menyaksikan pemergian Fathi dan rakan2 dibalai pelepasan, aku bersama Fattah, Salam, Izhan, dan Adib tinggal di KLIA membiarkan sahabat yang lain pulang dahulu. Awalnya aku cuma tunggu untuk teman mereka ini berjumpa kawan mereka yang akan terbang ke Madinah jam 3 petang nanti. Jadi, senyap membisu saje la sambil mendengar perbualan loghat kelantan yang boleh la nak faham..

Sedang bosan menanti saat kami ni nak bergerak pulang, sempat aku menjawap satu panggilan daripada Kuala Lipis (tempat kelahiran ku..) sedang asyik bersembang terpandang aku wajah yang sangat aku kenali, perlahan-lahan menyusuri tangga. ha.. tu la Abdul Rahman Basier, seorang kenalan ku di Darul Quran dahulu. Die nampak tergesa-gesa mengejar penerbangannya ke Sarawak tu.. Aku meminta izin untuk menamaptkan panggilan sebentar sebelum disambung balik nantinya, aku terus menyapa si Abdul Rahman...

Rahman kate Fatah ( sorang lagi sahabat aku dari Darul Quran) dapat ke Madinah, flight die hari ni kul 4... yang aku memang terkejut, alhamdulillah dapat gak si Fatah ni ke Madinah. Aku pun mencari nombor Fatah dalam senarai di phone book ni. Tapi takde sebab aku pakai hphone baru. Tapi nasib baik aku ingat lagi nombor die. Cube kol tapi tak diangkatnya... Aku pun mencari di kaunter check in kot2 terjumpe ke...

Akhirnya setelah puas aku mencari, berjumpe la dengan si Fatah ni di depan kaunter check in Arab Saudi... sedang seronok bersembang, datang pulak sahabat2 DQ dari Nilai, Fakhri, Lok, ngan Aimen... Tapi tak boleh lama di KLIA sebab aku aku ad misi yang mustahak yang perlu aku selesai kan.. tapi tak suspend da la sebab dah cite kat post yang lepas... hehe aku pun mintak diri untuk pulang..

dari kanan: Aiman, Syahir (aku la tu). Fatah dan Lok.. Fakhri amek gambar hehe

******************

Pada 12 oktober pulak Abang aku di DQ terbang ke Madinah.. Nasirin n Tirmizi... niat dihati nak pegi menghantar tapi ada masalah kewangan.. ralatnya...

ni la Fatah.. yang kanan tu le.. bakal ulama' besar Malaysia InsyaAllah.. jangan bawak fahaman lain sudah.. hehe.

Macam biasa... doa dan harapan aku pada sahabat2 aku ni.. semoga dipermudahkan Allah dalam setiap urusan... kami menanti kepulangan mereka.. :)

0 comments: