Pages

Labels

Sunday, June 7, 2009

SeLaMat PeNganTiN BaRu Amir & kaK RoHaizat...

Sudah bersawang agaknya laman ini.. akhirnya saya mempunyai bahan untuk dimuatkan dalam laman ini.. Kali ini cerita agak menarik sikit.. saya dan beberapa kawan daripada Nilai pergi menghadiri majlis perkahwinan sahabat kami sewaktu di Darul Quran dulu.. hush..!! dah kahwin budak ni.. walaupun umur beliau sedikit muda daripada saya.. hehe.. tapi takde lah tercabar sangat.. sikit-sikit je la...


Mula-mula kami singgah di kedai hadiah nak beli hadiah.. hadiahnya rahsia

Maka bergeraklah kami semua ke tempat kejadian dengan menaiki kereta kancil yang dipandu oleh saudara Hamidi.

Bertanya encik polis lokasi kejadian

Berhenti jap di shell. Kebetulan ternampak sebuah kereta polis.. saya pun ambik peluang bertanya dengan polis. Saja je nak beramah mesra ngan polis tu... hehe..

Senang je nak cari rumah pengantin ni nye.. jalan lurus pastu masuk kiri..leh.... sampai rumah pengantin kami terserampak dengan member aqrab(bacth diploma sekali ngan pengantin perempuan) .. kawan-lawan kepada zaujah Amir... so nye bergerak lah sekali kami makan.

geng cjil gen8 daripada Nilai saya kat tengah tu..



Ni antara sahabat aqrab yang hadir..

Kami pun menikmati juadah yang sudah terhidang.. Akif kononya nak jadi pertugas lah pulak kat kenduri ni hehe...

'Akif melayan karenah tetamu..(banyak karenah betul budak ni..)












Dah banyak makan, walaupun tak habis jadi kami pun cadangnya nak berangkat pulang ke Nilai.. Tapi tak jumpe Amir lagi.. contact die cakap datang pukul 2.. kul 2 lambat lagi.. mungkin silap plan kot terdatang awal plak.. tapi takde lah awal sangat.. sebab ada yang datang lagi awal.. sehari sebelum kenduri dah nak datang.. hehe..

Jadi kami pun pergi ke rumah tempat bersiapnya pengantin lelaki.. dekat je... dalam 50 langkah saya atau pun 170 langkah budak-budak ni.. hehe.. jumpe ngan Amir kejap pastu cadangnya nak balik terus.. tapi alang-alang dah sampai.. kenelah bergambar.. pergi kami sekejap ke masjid berdekatan nak solat zuhur.. sambil menunggu kul 2.. cadangan asal nak tunggu kul 2 tapi gerak kul 2.20... sape yang tunggu sape ni... kami datng ke rumah pengantin Amir n zaujahnya tengah makan pun.. tiba terjumpe plak abang-abang daripada gombak n Kuantan... hehe..


Aksi suap menyuap oleh Amir dan Kak Rohaizat selepas diminta saya dan Midi untuk sesi photografi ni... hehe tq

Jadi operasi pun bermula.. kami dah makan tadi.. misi kali ni cuma nak bergambar je.. jadi ni lah gambar-gambarnya....


Ni bergambar dengan pengantin lelaki..


Amir dengan Kak Rohaizat


Gambar kenangan kami bersama pengantin.. besenya orang yang duduk dekat ngan pengantin tu.... tak lama la kenduri nasi minyak plak... hehe... saje je..


Ni pengantin ngan akak uia plak...


Kami dah nak balik barulah diorang yang daripada PJ ni sampai.. sempat la jumpe sekejap.. tapi ramai lagi yang tak datang .. ni kira rombongan pertama lah.. ada yang sampai kul 7 malam pun ada.. tapi memang tak leh lawan yang sampai semalam tu lah hehe.. sowy.. saje main2..

Akhirnya kami pun bertolak lah pulang ke Nilai.. tapi ada satu lagi misi yang belum terlaksana.. dah sampai kampung Jambu, mesti lah pekena Jus Jambu Batu plak.. jadi kami pun, dalam perjalanan balik tercari-carilah gerainya.. hehe..


Untuk mendapatkan Jus tersebut boleh membuat tempahan kepada saudara Akif..(gambar diatas)

sekian saja apa yang ingin ditulis dalam entri kali ini.. saya mengucapkan selamat pengantin baru kepada Amir dan zaujahnya Rohaizat.. semoga Allah berkati segala usaha kalian... hidup berbahagia di dunia dan akhirat dan dipermudahkan segala urusan ini...

WHO NEXT..?????

4 comments:

SuMaiYaH said...

who next?? wait and see!

kuFAIZ said...

mane nasik minyak syahir plak??? kui3,,,

Rantong said...

Salam ziarah. Blog yang bermaklumat dan menarik.

View Profile: Rantong™

Hiromi Ichiban said...

salam...
shahir, ko bukannye da kawen ke?
mane gambar ko kawen???
doakan aq ngan adli kawen cepat2...
hehehehe(^_*)....