Pages

Labels

Wednesday, January 27, 2010

Jeram Tebrau-Last Part

Selagi tidak menyiapkan post yang terakhir untuk rehlah ini, selagi itulah hati ini tidak berasa tenang. Apa boleh buat, hampir sebulan saya disibukkan dengan kerja-kerja yang agak memenatkan. Sekali gus telah membuatkan jadual perjalanan hidup saya berubah. Agak payah untuk saya menyesuaikan diri. Alhamduilllah sekarang kembali seperti biasa.

Saya pun hampir terlupa apa yang mula-mula menyebabkan blog saya ini terbengkalai sebentar. Seingat saya ialah bermula dengan Rafest(Raudhah Festival) kerana saya terpaksa menyiapkan beberapa design untuk sebuah syarikat. Selepas itu terus disambung dengan agenda-agenda yang telah memadatkan jadual saya...

InsyaAllah saya cuba untuk menghabiskan laporan Rehlah Jeram Tebrau pada post kali ini. Akan diringkaskan dengan seringkas mungkin..

*******************************

Sambungan daripada yang lepas. Kami semua berusaha untuk membuat satu laluan yanng kami namakan sebagai "Terusan Syazwan".. huhu.. ikutlah nak panggil apapun yang penting tujuan terusan itu dibuat adalah untuk memastikan air yang kotor boleh mengalir...

Pada mulanya air yang berjaya dikeluarkan perlahan sahaja. Tetapi setelah pelbagai usaha diadakan akhirnya kami berjaya menjadikan seolah-olah air terjun yang kecil.. wau!!!

Mari kita lihat kesungguhan hambra-online menggali longkang itu....

Dengan kesungguhan menolak kayu yang menghalang aliran air... huh..

Setelah selesai membuat terusan tersebut dapatlah kami menikmati takungan air di situ. Tetapi tidak lama kerana, tidak lama selepas itu tempat kami dijajah oleh sekumpulan kanak-kanak yang baru datang. Kami selaku abang yang budiman menyerah kalah sajalah sambil menarik muka jugaklah.. huu...

Cadangan asalnya kami ingin bertolak pulang selepas solat asar di situ. Tetapi disebabkan keadaan cuaca yang tidak mengizinkan maka kami terus pulang kira-kira jam 4.30. Sebelum pulang sempat juga kami membaca doa wehdah. Kasi gegar sikit Jeram tu... dan bagi budak-budak itu cuak sikit.. huhu... sebelum doa wehdah dibacakan ade lah juga tragedi yang berlaku ke atas handphone sahabatku itu.. syafahallah.... ;)

Kami pun pulang berjalan kaki dengan pakaian yang basah sebab nak salin baju di Masjid...

Akhir kata... semoga rehlah kali dapat memberikan kami semangat untuk hidup diatas muka bumi ini dengan berpegangkan pada tali Allah tanpa ada sebarang perpecahan. Jazakallah kepada semua yang terlibat dan juga terima kasih kepada yang menyokong dari belakang. Walaupun tidak dapat hadir tetapi doa dan harapan telah melancarkan segalanya..

wallau'alam....


0 comments: