Pages

Labels

Friday, September 17, 2010

Motorsikal..

Apalah nasib blogku ini.. terbiar begitu sahaja berbulan-bulan. Bukannye tiada masa nak kemaskini tapi ketiadaan semangat untuk beraksi di ruangan Blog sesudah kewujudan laman soSIAL yang terbaru iaitu Facebook. Tapi blogging ada keseronokannye tersendiri yang mana tidak dapat kita rasai dengan sekadar berbalas komen di Facebook... ade keseronoknya, hanya yang merasainya sahaja dapat menikmatinya....

Ramadan dan Syawal tidak saya hiraukan di alam maya pada tahun ini, tidak seperti tahun yang sudah. setiap kali Ramadan mesti dimuatkan beberapa kisah berkaitan Ramadan dan Syawal. Begitu juga hari kemerdekaan dan beberapa lagi peristiwa penting. Semuanya saya biarkan ianya berlalu pergi begitu sahaja... kalau ingin di'qada' rasanye terpaksa pula saya mengambil 'study leave'... jadi, solusinya biarkan...

Sebenarnye setelah diamati kepada blog-blog sahabat saya yang lain, saya kembali rase tidak bersalah. Rupanya ramai juge dikalangan mereka yang membiarkan blog mereka bersawang dihiasi tarian labah-labah sambil dijunjungi lipas dan cik semut.. hehe... insyaAllah setiap apa yang kita lakukan biarlah ikhlas kerana Allah...

**********************************

"Ko kalau ja;an sorang-sorang jangan fikir yang bukan-bukan, biasanya kalau ko fikir bukan-bukan mesti jadi perkara tu. Aku kalau aku drive sorang mesti aku cuba kosongkan fikiran aku... kosongkan saje...." satu nasihat yang berguna daripada sahabat saya ketika kami berdua dalam kereta menuju pulang ke Kuala Lipis setelah penat menyambut hari raya di Jerantut....

"Burrkkkk!!!!!!!!!!!!!!" hari ini saya menyaksikan satu kejadian yang sedikit menyayat hati berlaku di depan mata saya. Sebuah motor di langgar dari belakang oleh sebuah kereta. Lebih menggerunkan kejadian tersebut berlaku disebelah saya. membuatkan saya terpaksa pusing bulatan jalan sebanyak dua kali untuk menghindar daripada kejadian tersebut.....

Kaca lampu berderai di atas jalan raya di tengah pekan Kuala Lipis, tidak pasti siapa yang bersalah... boleh jadi kelalaian kereta untuk menekan brek ataupun kesilapan motor dihadapan yang tidak memberi isyarat untuk masuk ke simpang. Alhamdulillah kelihatan penunggang motor itu tidak cedera parah walaupun sudah melambung daripada motorsikalnya....

huh...

Tetiba teringat kejadian saya melanggar motor orang dahulu.. tetapi excident itu tidaklah seteruk tadi...

eh... baru teringat untuk mengganti lampu depan yang masih longgar... tapi mesti mau order dahulu... fuuuh..

Baiklah, sekadar hendak mengaktifkan blog... :)

Pesanan kepada semua penunggan motorsikal, berhati-hatilah ketika menunggan motorsikal. Sentiasa ingat bahawasanya motorsikal itu tayarnya dua sahaja.... selamat pulang ke destinasi massing-masing...

1 comments:

saif said...

Tambah takut nak ambik lesen moto..apalah..