Pages

Labels

Friday, July 9, 2010

Gombak menerima...


Alhamdulillah dengan kuasa Allah dan juga izinNya akhirnya saya sekarang sudah berada di UIAM Gombak secara sahnya sebagai seorang pelajar... sebelum ni dah selalu datang singgah di UIAM Gombak ni, tumpang tidur, makan, meeting, ziarah kawan dan lain-lain lagi. Tapi perasaannya tak sama apabila menjadi students di sini.. huhu..

Mengarungi 4 hari Ta'aruf Week yang sangat mencabar nafsu sebagai syarat untuk bergelar sebagai Pelajar UIAM. Daftar di Gombak berjumpe kawan-kawan yang sudah lama tidak ketemuan. Nak lagi kawan-kawan dari PJ yang sudah lebih kurang setahun saya tinggalkan.

Satu pakej untuk saya rasenya dapat kenal ramai kawan dari PJ dan Nilai sebab saya pernah belajar di dua kampus ini.. bagus2...

Sepanjang ta'aruf week, kerjaku ialah merakam video.. huhu.. walaupun saya bukan dari kalangan committee.. sape nak video2 ni bleh jumpe saya di mahalah Siddiq blok F ye.. room 1.8... segalanya percuma.. hahak... (ntah ape yang yang aku rakam)

PERSIAPAN MASUK

Pendaftaran ke UIAM Gombak pada 6 julai 2010... saya pula baru pulang ke rumah di Kuala Lipis pada 1 Julai... dalam keadaan segala persiapan belum disentuh.. borang belum print, gambar tak ambil lagi, duit belum bank in.. haha.. tapi muka selamber macam tak besalah je.. sempat juge dimarahi ayah saya sebab muka yang selamber sedangkan tak siap lagi... nasib....

2 julai pulak saya ada sedikit hal di Jerantut, di SMKA TAHAP.. sepatutnya sampai 3 julai hari sabtu, tetapi ada hal di Kampung terpaksa bergegas pulang petang harinya... ha tinggal berapa hari lagi?? 3,4,5... julai.. kira-kira 3 hari lagi... huh... dengan pro-aktifnya saya mencapai honda wave milikku itu untuk selesaikan setakat yang termampu di pekan Kuala Lipis....

3 dan 4 Julai pulak ade program di Kampung saya... Program Kenali Desa yang di anjurkan oleh KUIS... program anak angkatlah jugak.. tak sampai hati nak biarkan program itu begitu saje. nanti pelajar-pelajar KUIS cakap geng-geng mahasiswa Kampung Relong ni sombang.. huhu.. jadi saya pun join lah segala program diorang.. (sebenarnya memang nak join pun)

Selesai program kenali desa.... saya ade 1 hari saja lagi... dengan mase yang ade setup-setup semua perkara.. basuh baju, beli barang... dan lain-lain.. tapi satu bende memang tak sempat nak buat.. bank in di bank muamalat. sebabnya Lipis takde bank muamalat.. terpaksalah meminta bantuan daripada sahabat di gombak untuk bank in kan duit.. hahak.. memang selamber (yang ni rahsia tak bagi tau ayah...)

Akhirnya mendaftar lah budak kampung Relong ini di UIAM.... Dah sampai barulah tahu rupanya bantal kene bawak sendiri, cadar pun sama.. hahak ini la hasillnya bila tak bace booklet yang telah diberi.. print pun sehari sebelum daftar.. papepun semuanya selamat sampai di Gombak... ade sebahagian lagi barang nak kene ambik kat Nilai.. mintak tolong si Firdaus ngan Hadi tolong jaga kejap barang2 ....

Tahniah.... sekarang saya bergelar pelajar UIAM Gombak!!!!

hahahak...

p/s: -terlepas 2 post penting Detik perjalanan saya ke rumah dan Kenali Desa... tangguhkan post tersebut.... huhu... lepas ni post.
- Kerja di Al-Azhar Media ade sedikit saja lagi berbaki.. sape nak join jom!!!

2 comments:

panah hijau said...

klu nak beli bantal,cadar..pegilah ke giant batu caves semuanya ada di sana...haha

Dr. Aminudin Abdul Karim said...

Syahir Safwan, tahniah anakanda menjadi mahasiwa, belajarlah hingga jaya.

We Aminudin